JEUGDTEAMS

TURVEN (U8) & GUPPEN

• OVER

Bij de Turven, de jonge rugbyhelden van 6 en 7 jaar oud, draait het om plezier en respect. Tijdens de trainingen ontdek je de basisregels van het spel terwijl je meedoet aan leuke spelletjes.
    Bij de Turven spelen we tag-rugby, waarbij contact niet aan de orde is. Spelers moeten de tag van een tegenstander afpakken. Diegene moet dan de bal doorgeven. En als er twee tags gepakt zijn, gaat de bal naar jouw team. We leren niet alleen de basis van rugby, maar ook het belang van respect voor je tegenstander en voor de scheidsrechters. Zo maken we samen plezier op het veld!

Bij de start van het seizoen draaien de guppen (onder de 6) mee bij de turven. Bij voldoende animo komt er mogelijk een aparte groep.
  • Trainingstijden

Donderdag 18:00-19:00uur
  • Competitie

De Turven spelen nog geen volwaardige bondscompetitie. De jongens en meisjes spelen wekelijks 2 of 3 wedstrijden op zaterdagochtend tegen andere teams uit district- midden en noord/west. De wedstrijden duren 2 x 7 minuten. Bij de Turven speel je in principe met 6 tegen 6 op een veld van 22×30 meter. Er is geen selectie en de standen worden dus ook niet officieel bijgehouden. Het draait echt om het plezier!
  • Trainers/coach

Bart Dogger & Matthijs Plas