JEUGDTEAMS

BENJAMINS (U10)

• OVER

Onze Benjamins zijn jonge enthousiastelingen die hun eerste stappen zetten in de wereld van de rugby sport. Deze bevlogen spelers zijn meestal tussen de 8 en 9 jaar oud en zijn vol energie en nieuwsgierigheid. Terwijl ze zich nog vertrouwd maken met de basisprincipes van rugby, leren ze de betekenis van teamwork, discipline en doorzettingsvermogen. Op hun speelse ontdekkingsreis, met aangepaste spelregels en een kleiner veld, bouwen de Benjamins aan hun vaardigheden en vriendschappen, wat de fundering legt voor een levenslange liefde voor onze sport.
  • Trainingstijden

Dinsdag 18:00-19:00uur
    Donderdag 18:00-19:00uur
  • Competitie

De Benjamins (leeftijd categorie U10) spelen nog geen volwaardige Bondscompetitie. De jongens en meisjes spelen wekelijks 2 of 3 wedstrijden op zaterdagochtend tegen andere teams uit district- midden en noord/west. Daarnaast organiseert de Nederlandse Rugbybond de Bondsdagen. Hier komen teams uit heel Nederland bij elkaar om wedstrijden tegen elkaar te spelen. In principe gaan de Benjamins iedere zaterdag samen met de Turven naar dezelfde tegenstander.
  • Trainers/coach

Richard Grutteling, Tibbe Vreugdehil & Luc van Ogtrop